Followers

Wednesday 24 August 2011

Dugaan Puasa ! ! sabar jep la ~



Dear Yayah . . .


Setiap kaly pose dugaan mesty akan wujud . . .
biase la kan , kita pasti akan diuji ngan pelbagai ujian . . .
cam aku tiap kaly pose pasti ad jep penyakit yang wujud . . .

Tiap2 tahun penyakit aku akan datang sekaly dalam sebulan . . .
mean , aku akan merasainye walaupom dalam sekaly . . . 
sakit nye tuhan jep yang taw , sape yang pernah rase dye akan taw . . .
ape ? ? aku sakit ape ? ? 
hehe ! GASTRIK weyh . . . dengar cam simple n biase2 jep kan ?
tapi law sekaly kena , sangat laa x tahan . . . leyh nangis2 di buatnye . . .

Ingat lagi tyme aku form 5 tyme tuh . . . aku and family aku buke pose umah tok aku . . . 
memang rutin hujung minggu kitorang buke at situ . . .
tyme petang uh , sepupu aku ajak g bazar . . . g jalan kaky jep pom . . .
dekat jep bazar tuh weyh . . . g la aku 4 orang . . .
sebelum g tuh aku dah rase lain jep . . . aku ada muntah2 . . . tapi kejap je la . . . 
tengah jalan2 sebelum sampai uh , aku rase sakit perut . . .
aku juz wat donno jep coz da nak sampai un . . . 
lepas beli semua makanan , tbe2 tyme nak balik badan aku rase seram sejuk . . .
badan aku dah mule berpeluh2 . . . adik aku da mule perasan . . . and dye suh aku duduk at tepi kejap . . . tenangkan diry jap . . . huhu !
bila dah ok sket , aku bangun nak balik . . . tibe2 , gelap dunia aku . . .
taw npe ? aku pitam weyh . . . sedar2 jep , aku dah kat umah . . .
lepas dari ary tuh aku x g lagi bazar . . . takut weyh . . . hoho !

Tahun lepas plak tyme tuh at matrik , malam uh ok jep . . .
aku siap bangun sahur makan 4 keping roti lagi . . .
tapi tyme bangun nak g kuliah uh , aku muntah . . . semua isi perut aku , aku buang . . .
perit yang amat tekak aku nieyh , tuhan jep taw . . .
tapi aku g gak la kuliah . . . kebetulan tyme tuh ary jumaat . . . kuliah sampai kul 12 jep . . .
boleh la kut aku tahan , tapi tyme kul 12 tuh aku dah xtahan dah . . . 
sakit sangat2 , dah la lepas tuh ad majlis at dewan . . . tapi aku x g pom . . .
cian at kawan aku , dye yang tolong beli kan aku makanan berbuke . . .
credit tuh EZAD coz banyak tolong aku tyme tuh . . .
lepas buke pose ngan air milo , lege sket perut aku . . .
tapi tyme tuh sepanjang ary aku tidow , so x de la aku pitam ke ape ke . . .

Tahun nie plak , aku kena at rumah  . . . tapi sangat sakit dari selum nieyh ok . . .
walaupom x la pitam . . . tyme tuh , aku bangun pagi dah mula sakit perut . . .
tyme mandi aku dah mula muntah2 , lepas mandi aku relax2 jap . . .
pastu ok balik . . . lepas ok , aku kemas2 rumah bagai n aku on9 . . .
tengah2 on9 sakit lagi perut aku . . . tapi still leyh tahan lagi la . . .
tyme kul 4 cam tu adik2 aku da balik skull . . . aku lak nak g masak nasi tuk berbuka . . .
bile aku bangun jep , sakit giler woo perut aku . . . xleyh nak bangun and berdiri pom . . .
aku pom suh jep adik aku masak n aku tidow . . . buke tyme tuh aku minum air milo . . .
lepas tuh dah ok balik . . . ingatkan akan ok la un . . .
tapi . . . . malam tadi dye datang balik weyh . . .
sakit yang amat weyh , tuhan jep taw . . . aku g buat air milo . . .
lepas tuh ok kejap , and aku tdow . . . alhamdulillah pagi nieyh da ok . . .

Tyme aku gastrik air milo or air susu memang membantu . . .
aku arap sangat lepas nieyh aku tak kena lagi gastrik . . .
tak sanggup weyh . . . sebenar nye aku start dapat penyakit nieyh tyme standard 6 . . .
lepas aku jaga pemakanan aku ok jep . . . tapi 2,3 tahun nieyh dye datang balik . . .
lagi2 law bulan pose . . . biasa nye tyme nak exam dye datang la . . .
mungkin sebab aku stress kowt . . . hoho !

k la weyh . . . banyak dah aku conteng nieyh . . .
daa Dear Yayah . . . c in next n3 . . .
~adios~






No comments:

Post a Comment