Followers

Monday 16 July 2012

06062012

Dear Yayah ,

Amaran , nieyh entry panjang , sila tarik nafas dulu sebelum baca ! hoho !

Hari nieyh aku tunai kan janji aku untuk update blog nieyh , tangan dah gatal2 nak update dari semalam . . tapi , semalam dah ngantuk sangat2 so tangguh larh ke hari nieyh . . tak tau nak mula dari mane , rase cam janggal plak nak menaip nieyh , maklumla dah lame x ketuk2 keyboard nieyh untuk update blog . . sebelum nieyh duk ketuk keyboard untuk assignment jep memanjang . . haaaiiiisshhh !

Opppsss ! panjang plak kan mukadimah aku nieyh . . huhu ! back to the tittle uh , nape ngan tarikh tue ek ? hehe ! sebenarnye , tue tarikh birthday aku , yep BIRTHDAY aku ! hoho , aku nak citer kat korang yang tahun nieyh teruk aku kena prank ngan budak umah @ BFF aku . . sampai nangis2 bagai taw . . memang mase 2 rasa nak hempuk jep sorang2 coz sanggup wat semua uh kat aku . . sabar je larh kan aku ngan korang . . adeehhh !

Citer dye cam nieyh , pada suatu malam . . waahh ! cam cerita zaman dulu dah kan . . haha ! ok2 , stop merapu . . cam nieyh , malam sebelum birthday aku uh aku nampak diaorang cam biasa jep . . semua macam x ingat birthday aku , tyme 2 sedih kowt . . sorang budak umah aku tyme 2 dah kuar dating , tinggal larh kami berempat . . tyme nak dekat pukul 12 uh , sorang uh dah masuk tidow , tinggal la kami tiga orang duk gigih buat assignment kat ruang tamu , semua nye seperti biasa tyme 2 . . so , aku buat donno je larh kan xkan nak cakap + lompat2 excited gtaw diorang yang birthday aku dah nak masuk waktu kan *cam solat larh plak * . . aku pom pergi larh toilet kejap , bukan saja2 taw memang nak terkucil larh tyme 2 . . muahahaha ! keluar dari toilet diorang kat luar dah duk nyanyi2 HEPY BUSDAY bagai , sumpah terharu kau . . ingat diorang nieyh dah x ingat birthday aku kan , lepas uh aku cakap kat diorang yang aku dah nak masuk tidow . . assignment aku dah siap tyme uh , lagipun dah lewat tyme uh , esok kelas pagi plak tue . . huhu . .

Lepas aku masuk tidow , aku dah xtaw ape yang diorang buat . . so ,esok uh tyme pagi kawan aku kejut nak pergi kelas tapi gigi aku sakit plak tyme 2 kan so , aku decide x nak pergi kelas + kawan aku yang 1 kelas ngan aku uh pom sakit perut . . jadinya , kelas aku pagi uh burn jep . . tyme kul 2 still ada kelas lagi , so kitorang siap2 pergi kelas , tapi tensyen kowt bile sampai kat kelas diorang cakap kelas BATAL kau . . membazir jep aku pakai baju , tapi xde kelas . . uwaaa ! ok2 , lepas uh kawan aku ajak aku balik ngan dye aku on jelarh kan , nak sambung tidow balik nieyh . . haha ! sampai kat umah , pergi kedai jap . . tyme nak bayar uh , boleh pulak aku tengok duit aku xde dalam dompet . . mean that HILANG kau , bukan sehinggit dua taw . . DUA RATUS kowt , duit nak bayar umah sewa uh . . ape lagi nangis guling2 larh aku , siap tepon abah bagai cakap duit hilang + dapat pakej kena marah lagi . . lagi larh aku nangis sampai tertidow kau . . muahahaha ! cam budak kecik dah aku rase . . then , diorang bagi balik duit uh . . diorang cakap xde tepung so , ambik duit pom jadi larh kan . . hahaha ! tyme biler diorang plan pom aku xtaw . . hoho !

Malam uh , sorang budak umah aku ada kelas . . aku nieyh dah lapar giler dah tyme uh . . dari pagi kowt x makan , so aku ajak diorang makan kat depan umah tapi diorang nak tunggu kawan aku yang sorang uh balik . . kena tahan perut larh aku tyme 2 , bila budak umah aku balik . . semua budak umah aku keluar pergi makan kat depan umah uh , aku x syak ape2 lagi . . tyme uh , pakwe kawan aku pom join jugak , tapi dye lambat sket . . tengah duk tunggu makanan sampai , tibe2 pakwe dye uh datang bawak kek tyme 2 . . sumpah aku terkejut + teruja + terharu semua ada . . rase cam nak nangis kat situ jep . . tapi cover2 , kedai orang kowt . . 


muka terharu dapat surprise kek ! sumpah cuak nak nangis tyme nieyh ! 

zoom in sket kek uh ! ok cantik sangat + SEDAP ! thanz ika coz beli kek nieyh !

ok ! muka xtaw malu , dah besar panjang pom tiup lilin lagi ! muahaha !

Lepas siap2 ambik gambar birthday girl ngan kek semua + dah siap makan . . kami balik umah , aku cakap larh kan nak ambik gambar 1 umah  buat kenang-kenangan kan . . sampai umah uh , ayu masuk umah tukar baju bagai , tengah2 tunggu ayu uh , boleh plak ika datang baling tepung . . ape lagi ,perang tepung larh kitorang tyme tue walaupom dah pukul 1 lebih pagi . . kek xmakan pom lagi tyme tue , main tepung jep lebih . . see wajah kitorang yang dah macam zombi kampung pisang dah nieyh . . 


see , dah macam zombi kan ? haha !

muka excited lepas guna tepung 1malaysia ! huhu !

housemat+BFF tersayang . . thanz korang ! muaahh !
(zati , ika , aku , bell , ayu ) 
sayang kamoo !

kitorang xyah pakai bedak kowt , tepung pom dah cukup . .
muahahahahha !

Rase nye sampai sini dulu kowt aku cerita , cam dah panjang sangat dah entry nieyh . . haha ! lame kowt duk perah otak nak buat entry nieyh , nasib gambar semua dah ada lam lappy . . to korang + BFF + housemate ku sayang . . thanz sangat2 tuk surprise busday nieyh , i'm very appreciate that . . x pernah seumur hidup aku kena macam nieyh tyme busday , nieyh larh hadiah busday yang marbelles yang pernah saye dapat . . tarikh busday tahun nieyh larh yang akan selalu dalam ingatan . . sayang korang ketat2 taw . . xtaw nak balas camne cuma dapat cakap thaaannnzzz ssaaanngggggaaattttt dah larh kan . . muahahaha ! lurve u teman !

daaaaa , Dear Yayah , lain kali jumpa lagi . . 
~ adios ~



No comments:

Post a Comment