Followers

Wednesday 18 July 2012

Bila Kecemburuan Itu Menguasai Diri

Dear Yayah ,


Sedih sangat hati nieyh bila cemburu datang tiba2 dalam diri nieyh tengok orang di sekeliling kite bahagia ngan orang tersayang kan ? x pernah terlintas di hati nieyh nak cemburu sampai pergi hempuk laju2 orang sekeliling uh ngan kayu kan . . aku x larh sampai macam tuh Yayah oii . . aku masih waras kowt . . tapi kadang rase down sangat2 , tertanya-tanya kat diri sendiri nieyh , x layak ke aku nak bahagia gak cam orang sekeliling aku uh ? tapi aku kena sedar semua uh , aku akan alami semua uh . . cuma cepat atau lambat jep . . sabar larh wahai hati , masa mu akan tiba jua . . 


Bukan nak mengeluh tentang apa yang Tuhan bagi , tapi kadang2 rasa macam hmmmmm , tah larh , xtaw nak cakap apa . . tyme kat Perlis selalu sangat aku jeles ngan kawan2 yang bahagia ngan pasangan diorang , bukan jeles sampai nak rosakkan hubungan diorang tapi juz terdetik kat hati nieyh . . bila aku pom nak rasa cam tue  Yayah ? tyme kat Perlis selalu makan hati , tyme keluar mesti diorang ngan partner masing2 . . aku jep sorang2 Yayah oii , kadang uh rasa malu gak kat diorang asyik ikut jep diorang pergi mana2 . . terlalu sangat bergantung kat diorang , walaupom diorang x cakap apa2 tapi aku still rasa malu + segan , menumpang jep kerja aku , x pernak nak berdikari . .


Balik umah plak ingat semua uh aku x kan alami lagi Yayah , tapi still perasaan uh ada . . kat umah adik aku pom ada orang tersayang kau . . expert dari aku lagi , nset 24/7 duk berbunyi jep . . aku ? 48/14 pom belum tentu ada , kalau ada pom dari MAXIS @ CELCOM duk promote product diorang xpom dapat free credit . . law dapat credit free tapi xde orang nak mesaj xde guna jugak Yayah oii . . kadang uh , adik aku nieyh selalu lesap , pergi dating kau . . aku ? dalam umah jep 24/7 , bajet anak solehah jep kan x keluar umah . . tapi tue semua hakikat larh Yayah . . xde makna nya aku nak tipu tyme down cam nieyh . . nak keluar umah pom , ma+abah yang hantarkan , tue pom keluar ngan kawan2 sekolah lama . .


Nanti lagi larh , kalau tyme raya . . sepupu sepapat yang sebaya semua duk pakai baju warna tema ngan pakwe . . aku ? ngan family je larh aku mampu . . mesti tyme tue ramai duk tanya aku nieyh ada pakwe ke x ? memang larh aku jawab x kan . . menda betol kowt , tapi kau ingat diorang percaya ke Yayah ? 30% pom belum tentu diorang prcaya kau . . adeehhh ! sadis sangat rasa tyme tue , perlu ke x percaya kalau aku cakap aku xde pakwe ? semua pakwe diorang siap datang umah bagai jumpa ngan family diorang . . aku ? kawan pompuan jep yang aku ada . . 


Tapi xpe , aku kena sabar kan Yayah , harap masa aku akan tiba jugak nanti kan Yayah . . kadang2 aku pom pelik ngan diri aku Yayah , sebab nya . . adakalanya aku rasa bertuah xde pakwe bagai nieyh , sebab takut tengok kawan2 aku yang nangis bagai bila ada problem ngan pakwe . . sampai nak study pom xde mood , orang yang selalu bagi semangat + nasihat kat diorang aku larh . . kadang2 diorang panggil aku DOKTOR CINTA , sebenar nye aku rasa happy sangat2 kalau aku dapat tolong kawan2 aku nieyh , rasa cam di hargai sebab cerita kat aku semua uh . . sekurang2 nye aku xde pengalaman couple tapi ade larh pengajaran yang aku dapat dari diorang nieyh . . pengalaman mengajar erti kehidupan kan Yayah ? hmmm , bila muncul perasaan gedik , rasa cam tyme tue jugak nak couple . . sebab ? tengok kawan2 bahagia ngn partner diorang siap boleh share problem bagai . . aku ? hanya mampu pendam jep sorang2 , kalu x tahan sangat baru larh aku cerita kat diorang . . tapi x semua larh , sebab aku takut membebankan diorang ngan masalah aku nieyh . . tapi aku happy kawan ngan diorang taw , diorang larh kekuatan aku tyme aku merantau jauh dari family . . housemate , sayang korang ketat2 taw . . 


Tue larh perasaan aku bila ngan orang sekeliling ngan partner masing2 , kadang rasa down , kadang rasa bersyukur , kadang rasa macam ada something x cukup . . banyak sangat kadang2 yang kan wujud . . tapi nak buat macam mana , tue larh aku . . aku hanya manusia Yayah , x leyh lari dari semua perasaan tue . . cuma yang aku perlu buat sabar , sabar dan terus bersabar . . tue je larh kan Yayah . . hmmm . . 


Sebelum nak blah nieyh nak letak kata2 sket :


:: orang yang x couple sebenarnya bukan tak laku , 
tapi cintanya limited edition untuk yang halal sahaja ::

Yayah , aku rasa cam nak pegang kata2 nieyh larh , tapi x taw larh kan sampai bila . . muahahhahaha !


Daaaaa , Dear Yayah . . 
~ adios ~







No comments:

Post a Comment