Followers

Thursday 19 July 2012

Wishlist Sempena Cuti Sem

Dear Yayah ,


Hmmmm , sempena cuti sem 2 bulan nieyh kan aku ada tiga kowt wishlist yang aku nak conteng kat sini . . harap sangat2 tercapai wishlist aku nieyh . . sebenarnya wishlist nieyh dah lama aku nak buat , tapi selalu jep tertangguh . . kali nieyh rasa macam memang nak capai betol2 , tak nak larh just cakap kat mulut jep Yayah tapi buatnya taarrrraaakkk kan . . sebab uh ke cakap kat sini , takut aku x tunai kan . . mana larh tau kan kalau lepas aku cakap kat Yayah , Yayah marah aku sambil pegang penyapu bagai suruh aku tunaikan wishlist aku niyh tyme cuti sem yang lama nieyh kan . . wink3 ~


1. Aku nak turunkan berat badan
Yupp , memang itu yang aku nak selama nieyh . . tapi , tyme duduk kat Perlis nung susah nyah . . selalu jep rasa nak makan , nak2 plak malam2 kul 2,3 pagi . . diet apa ke namanya kalau kul 2,3 pagi tibai nasi+tomyam siap telur dadar bagai , lagi nanye kalau siap order burger xpom makan KFC kau . . budak umor 4 tahun pom boleh obes kalau macam nieyh kan . . tapi , tapi dan tapi ! tyme study week hari tue kan berat aku turun tiga kilo kau , diulang lagi TIGA kilo . . wahhh , wah . . bahagia mak nok , memang x sangka sangat2 . . sebab nye , wehhh , aku tak ambik apa2 supplement larh . . turun semula jadi uh . . kes nye sebab aku muntah2 , tak de selera makan ++ aku demam campur pakej cirit plak uh , mane x turun Yayah . . sebab tue larh keinginan aku nak turunkan berat badan membuak-buak sekarang . . hoho ! harap2 usaha aku nak turunkan berat badan nieyh berjaya tak nak larh setakat omong kosong kan . . 

2.Nak kerja , nak cari duit poket untuk sem depan
Nieyh pom sebenarnya dari sem depan lagi aku nak buat , tapi tah . . ada jep halangan , abah tak bagi kerja . . sedih+kecewa+sadis sangat tyme tue , tapi sekarang nieyh macam dah ada green light jep . . hoho ! asyik2 , tunggu nak pergi cari kerja jep . . aku nekad nak buat semua nieyh sebab tak nak membebankan duit parents aku sangat . . yup ! memang aku dapat PT tapi tak cukup , banyak nak guna . . sewa umah , bil api+air , bil P1 , belanja makan . . mana duit nak berjimba lagi kan , haha ! memang tak cukup kalau bergantung seratus peratus atas duit PT uh . . sem dua nieyh pom dah banyak sangat aku mintak duit ngan parents aku , kadang tak sampai hati nak mintak , tapi terpaksa mintak , law tak kebulur larh aku . . hoho ! jadi , aku harap niat murni aku nak ringankan beban parents aku nieyh termakbul . . amiinn !


3.Nak update blog banyak2 , muahahaha !
Niat nieyh memang selalu tersenarai kalu cuti sem . . tapi , buat nye tak jugak . . selalu jep malas + takde mood + takde idea ( biar berkepok-kepok pom idea ) muahahaha ! tapi kali nieyh memang betol2 aku nak conteng belog nieyh banyak2 biar Yayah muntah baca semua cerita aku nieyh . . banyak yang aku nak cerita kat seni pengalaman aku as a student U kat utagha sana . . tapi , semua uh , kena step by step , kena tapis dulu gambar2 yang ada nak selit kat sini sikit2 . . muahahaha ! harap Yayah sabar yep , kalau hari2 aku duk ketuk keyboard nieyh pungpangpungpang conteng kisah aku yang tak berapa nak menarik macam princess bagai uh . . hoho !


Rasanya macam nieyh jep dulu kowt yang memang aku nak buat sangat2 tyme cuti nieyh . . yang lain uh , macam ada jep berlegar-legar dalam pala hotak nieyh , tapi rasa macam over sangat law conteng jugak kat sini . . takut tak tertunai , nanti kau cakap aku nieyh cakap tak serupa bikin plak kan Yayah . . so , yang tue aku pendam jep dulu . . yang penting yang kat atas nieyh dulu nak buat + tunaikan . . yang lain uh ketepikan dulu . . doakan aku dapat tunaikan wishlist aku nieyh yep Yayah . . sayang kamoo Yayah ! muaahhh sket !


daaaa Dear Yayah
~ adios ~

No comments:

Post a Comment