Followers

Saturday 28 July 2012

Bila Hatiku Rasa Kosong

Dear Yayah, 


Tak tahu nape , malam nieyh sedih sangat2 rasa nak nangis , nak jerit kuat2 , nak hempuk semua yang ada kat depan mata dan semua larh . . kecewa ? tak ! takkan aku kecewa kalau couple pom tak . . nak sangat luahkan rasa nieyh kat sapa2 . . tapi aku tak mampu Yayah , tak mampu . . tak tahu nak luah kat sapa . . kawan ? yes , sepatutnya luahkan kat diorang kan . . tapi tak bagi aku , tak percaya ke ? bukan aku tak percaya , tapi aku nieyh susah nak luahkan problem aku kat orang kecuali problem uh besar sangat , bukan nak tunjuk kuat . . tapi , nieyh memang perangai aku dari dulu . . kalau tak tahan sangat dan tak tahu nak cerita kat sapa , at the end , aku nangis sorang2 macam mati laki . . time tue tak de makna nya kalau orang pujuk . . aku akan reda sendiri jep . . tuh larh aku . .


Tapi malam nieyh , lain sangat . . rasa macam hidup nieyh kosong sangat2 . . macam tak de sapa2 , tapi dalam masa yang sama ada jep family kat depan mata tuk hiburkan hati , ada jep kawan2 yang duk support diri nieyh walaupom diorang jauh . . thanz korang , tapi semua uh tak dapat nak pulihkan lagi jiwa kacau nieyh . . nape semua nieyh terjadi ? ya Allah , jangan larh kau uji aku sebegini . . aku tak kuat tuk tempuhinye dan aku tak bersedia pom nak tempuhinya . . 


Bila aku pikir balik kan Yayah , aku nieyh pandai jep nak selesaikan problem orang tapi , bila problem sendiri ? langsung tak leyh nak handle . . boleh jep aku bagi nasihat kat kawan2 time diorang ada problem , tapi problem sendiri ? langsung tak tahu nak nasihat . . rasa down uh akan terus di rasa sampai diri nieyh dah betul2 kuat nak terima hakikat sebenar . . susahkan kalau diri kita nieyh lebih ikutkan perasaan dari kata hati . . rasa cam nak hempuk diri sendiri jep , jangan larh jadi cam tuh , tapi diri nieyh tak nak plak berkompromi dengan kata hati . . adeehh ! masalah2 . .


Sebelum nieyh , aku selalu tipu diri sendiri , berlakon kuat depan orang tapi dalam hati . . dah banjir dah pom kan , bukan nak tunjuk yang aku nieyh kuat , tapi memang aku jenis macam nieyh . . tak kan semua benda nak tunjuk kat orang kan , lama2 orang boleh menyampah pulak ngan kita . . prinsip aku satu jep " selagi kita mampu bertahan , selagi tue kita tahan " jangan tunjuk sangat yang kita nieyh lemah . . tapi kadang2 aku tunjuk jugak , bukan apa , manusia kadang2 tak leyh lari dari kesilapan . .


Dah larh , banyak plak malam nieyh duk luah kat Yayah . . tapi dengan cara nieyh jep leyh buat aku tenang Yayah . . thanz Yayah , aku taip nieyh pom sambil nangis . . wat malu ngn lappy jep . . dah2 , tak nak nangis dah . . nak jadi kuat , tak nak cengeng . . 


Daaaa Dear Yayah
~ adios ~

No comments:

Post a Comment