Followers

Tuesday 17 July 2012

Final Exam Fevers

Dear Yayah , 


Tittle at atas uh nak good2 jep kan . . muahahaha ! nape aku wat entry nieyh ? aku tengah final ke ? demam ke sekarang ? ok2 , semua uh bukan . . cuma aku nak refresh balik + citer kat Dear Yayah ape yang aku alami tyme final exam hari tue . . sem nieyh , sem 2 adalah sem yang sangat mencabar bagi aku tyme final . . x pernah pom sebelum nieyh aku alami keadaan camni . .


First kan , final aku mula ngn paper CTU sal tamadun2 uh . . giler borink study subject nieyh , cam aku belajar sejarah tyme form 4 , form 5 jep . . uwaaa , malam sebelum exam uh aku stay up sampai pagi . . pagi uh terus pergi exam xde makne nye nak tidow , tidow2 pom balik exam uh . . nieyh larh name nye study last minute . . tyme exam uh boleh larh jawab , soalan xde larh hard mane . . so , sesi goreng menggoreng wujud di situ . . muahahahaha !


Second paper plak , paper HRM ( Human Resource Management ) sebenarnye subject nieyh bagi aku subject killer , mane tak nye lecture ajar cincai2 jep . . selalu jep kelas BATAL , tyme kelas yang 2 jam biase nye setengah jam jep . . semua nye sebab kelas tyme lunch tyme . . so , merangkak larh sket aku nak study kan , kena plak malam uh aku muntah2 . . sebenarnye 2,3 hari sebelum uh aku dah muntah , tapi still leyh tahan . . malam uh teruk plak , kawan aku suh pergi hospital . . balik jep hospital makan ubat bagai mesti larh ngantuk kan , tyme 2 aku langsung x study . . pagi esok uh baru larh kawan aku ajar n terangkan sket2 , so , paper uh boleh larh jawab . . tapi aku x confident dapat pointer tinggi larh kan . . 


Third paper plak FIN ( Financing ) , nieyh subject yang aku mengharap sangat coz kire2 . . petang sebelum exam uh aku g kolej coz nak study + tengok carry mark . . aku study dalam 2,3 soalan lpas uh dapat taw lecture dah letak paper test 2 . . aku g larh tengok kan , pastuh un aku terus down , aku dapat sket jep kowt untuk test 2 . . memang rase nak nangis , rase down sangat2 . . balik kat tempat study aku terus kemas barang2 n balik umah . . x sanggup dah nak study . . kecewa sangat2 , balik umah aku terus tidow sampai magrhib . . malam uh still xde mood nak study . . lepas uh kawan aku bagi kata semangat semua bagai baru aku ok balik . . dalam kul 12 aku baru start study , nak cover tuk 12 chapter kau . . sempat ke x ke , aku x kira sebab esok uh exam petang . . malam uh still x tidow . . umah tyme uh xyah nak cakap larh , macam tokang pecah jep ngan kertas berselerak semua bagai . .



See tengok ruang tamu umah kami nieyh . . penangan study FIN , nieyh baru 3 orang . . x masuk 2 orang lagi . . muahahaha ! tapi kan walaupom , stdy sampai x tidow malam soalan paper nieyh esok tuh super duper susah habak hang . . ramai budak kelas aku kuar nangis2 bagi , aku still chill jep tyme tue . . muahahaha !

4th paper plak paper MKT ( Marketing ) , aku steady jep coz tyme lecture aku dah faham sket2 subject nieyh ++ banyak buat assignment yang boleh buat aku faham larh . . cume nak kena refresh balik + hafal main point jep lagi . . so , aku xde larh stress sangat . . tyme nieyh muntah2 aku dah ok sket . . so , study ngan steady jep . . kawan aku pom ada terang kan kat aku sket2 jadi senang larh aku nak faham + hafal . . aku siap study + pakej main FB lagi kau . . xde makne nye nak stress tuk paper nieyh . . muahahaha !


ambik kau , meja pom clear jep kan , xde nye sepah-sepah ngan kertas macam study FIN uh . . haha ! yang penting sumber inspirasi uh kat depan , ape lagi law bukan FB kan . . muahahaha !

Last paper , OPM ( Operation Management ) sangat berat dugaan bagi aku ngan kawan2 aku . . serentak kowt sakit tiga2 orang , sangat mencabar kau nak study sambil tahan sakit . . Tuhan jep taw perasaan aku tyme uh . . pagi uh bangun tido aku ok jep , tapi kawan aku dua orang uh dah demam dah , aku pom jage larh dye bagi makan ubat bagai kan . . diorang siap muntah + cirit lagi . . lepas uh aku teman ika pergi hospital , balik hospital uh aku plak sakit kepala + badan seram sejuk . . aku cakap kat kawan aku mungkin sebab aku letih sebab 2jam kat hospital + xmakan dari pagi . . lepas mandi + makan bagai dah start menggigil plak badan aku nieyh . . so , aku makan panadol semua aku tidow dalam setengah jam coz niat di hati nak study larh kan sebab luse uh ada paper . .  tapi xleyh study + aku jage ika malam uh coz dye sakit badan . . malam uh aku tidow lena x lena jep coz panas badan . . esok uh plak aku start cirit + muntah , memang x sanggup sangat nak tahan . . malam sebelum paper , kitorang banyak tidow coz ngantuk makan ubat . . umah pom berselerak ngan kertas + ubat + makanan tyme uh , xsempat nak kemas langsung . . 


see , umah kami yang dah xde rupa umah uh . . memang xsempat nak kemas . . study pom juz bace yang spot jep . . study plak sambil berebut nak masuk toilet , sakit perut sama2 plak tue . . memang xtaw nak cakap ape larh tyme uh . . esok uh tyme exam kitorang kuar awal coz x dapat jawab + jawab 1 soalan jep dari 5 . . hebat x kami ? . . tapi , kitorang dah berserah sangat tyme uh , kena repeat ke hape ke lepas nieyh kitorang pasrah jep . . tue jep yang kami mampu buat . . 

Tyme aku n ika dah last paper , budak umah kami yang 3 orang lagi uh still ada paper . . so , malam uh x enjoy mane larh . . juz duk kat umah jep . . kemas baju semua coz esok malam uh aku dah naik bus balik terengganu tercinta . . sekarang nieyh , aku dah ada kat umah dengan bahagia nye . . allamdullilah , balik jep kat umah terus x sakit . .  nieyh larh hikmah nye bile ada ngn family kan . . syukur pada mu ya Allah . . sesungguh nye aku terima dugaan nieyh ngan hati yang terbuka . . 

daaa Dear Yayah ,
~ adios ~







No comments:

Post a Comment