Followers

Sunday 31 July 2011

Salam Ramadhan ! !

Pejam celik , pejam celik . . .
da nak pose un kite nieyh . . . pose kaly nieyh bermakne bagi aku . . .
mane tak nye tahun nieyh aku pose full at 'home sweet home' aku . . .
epy giler kowt dapat pose same ngan family . . . 

Tahun lepas aku pose banyak at matrik . . . tyme cuti merdeka pom aku still at matrik lg . . .
ye la . . . nak balik pom jauh , PERLIS ngan GANU . . . lame kowt lam bas . . .
ngan tiket lagi mahal . . . so , pose jep aku at sane tyme cuti uh . . .
5 ary plak uh . . . memang borink kowt . . . tapi redho jep . . .
kira nye tahun nieyh kodho yang lepas la nieyh pose kat umah huhu . . . 

Tahun lepas gak tahun 1st aku pose jauh ngan family . . .
sebelom nieyh memang aku duk ostel . . . tapi balik tiap2 minggu tyme pose . . .
x la rase sangat , kadang tuh parents aku mai bawak makanan tuk aku . . . 
tapi kat matrik lain . . . semua nye kena sendiri . . .
nak beli makanan pom kena jimat2 . . . ye la , law duit elaun x cukup naya gak uh . . . huhu !

Tyme nieyh gak la 1st tyme aku balik raya ngan bas . . . bez gak uh . . . jalan memang jam . . .
sampai GANU pom lambat . . . perjalanan 9 jam jadi 12jam . . .
creme bontut kowt duk lam bas lame2 . . . huhu !
balik tyme tuh 4 ary lagi nak raye . . . memang jeles ngan dak U lain coz balik awal lagi dari kitorang . . .  
sabar je la . . . beli barang raye pom last minit . . . malam raye baru beli , tapi suka coz murah dari biasa . . .
tapi bez kowt pengalaman PERTAMA aku pose as perantau . . . haha !
macam2 pengalaman pahit manis aku dapat . . . ngan gelagat non-muslim lagi tyme muslim pose . . . diorang pom x ketinggalan g bazar ramadhan . . . suke jep diorang nieyh . . . huhu !

Tapi tuh semua dulu . . . sekarang da lain kowt . . . 
pose at umah lagi bez . . . x yah pikir tuk jimat . .  semua nye parents yang tanggung . . . hehe !
leyh g beli barang raye same2 ngan family . . . jimat lagi ongkos aku . . .
tadi pom kawan aku ada text aku n jelez ngan aku coz raye at umah . . .
ye la dye un stady lagi . . . mane leyh balik selalu . . . huhu !

K la aku pom x taw ape yang aku merapu at atas uh . . . nieyh je lu yang aku conteng wat saat niyh yep . . .
Last but not lest (skema kowt ayt ) haha !

SELAMAT MENYAMBUT RAMAADAN AL MUBARAK

buat semua MUSLIMIN serta MUSLIMAT sekalian . . .

aku chow lu ek . . . 
~adios~

No comments:

Post a Comment